Wie ben jij?

Onze jobclips werken als een tierelier. Niet gek. Je gaat toch ook niet solliciteren bij een bedrijf dat je alleen van naam en gevel kent? Nou, dat doen de (latent) werkzoekenden die onze regio rijk is ook niet. Ze willen het bedrijf van achter de schermen zien en de sfeer van binnen opsnuiven. Ze willen hun toekomstige werkplek eerst beter leren kennen alvorens ze echt reageren. Om de millennials en generatie Z te bereiken, móet je als ondernemer tegenwoordig meegaan in de beeldcultuur. Het maakt veel indruk als je voor de camera enthousiast over je bedrijf vertelt. Maar wij zouden geen LEF heten wanneer we niet een stap verder gaan met deze ‘employer branding’.

Koketteren

Employer branding. Je hebt er vast wel eens van gehoord. Maar wat is het nu eigenlijk? Het is jouw eigen werkgeversmerk. Wie ben jij als werkgever, welke boodschap draag je uit en wat is de sfeer en cultuur op de werkvloer? Bij employer branding zet je jouw werkgeversmerk krachtig neer. Jouw bedrijf wordt op een geloofwaardige manier gepresenteerd. Dus niet roepen dat het een dynamisch kantoor is terwijl de sfeer juist heel ingetogen en timide is. Of koketteren met de term ‘platte organisatie’ als de directiekamers geblindeerd zijn.

Pure zenuwen

Deelname van medewerkers leidt tot succesvollere jobclips. Zo weet een werkzoekende ook meteen wie straks zijn collega’s worden. De meest stoere en vlot gebekte medewerkers transformeren echter in verlegen en onhandige wezens zodra de camera loopt. Ze beginnen te giechelen en rennen het liefst keihard weg. Pure zenuwen, die na een paar minuten omslaan in een trots gevoel zodra ze hartstochtelijk over hun werk vertellen.

Flink in de kijker

Jobclips om nieuwe mensen te werven zijn hot. We zorgen niet alleen dat die supergaaf zijn, maar creëren ook links die een geweldige traffic genereren zodat jouw bedrijf flink in 6de kijker staat. Wat we van ondernemers vragen is om de juiste mensen te selecteren. Zij zijn tenslotte de ambassadeurs. Trakteer je toekomstige werknemers op een bedrijfsbeleving waar ze de komende tien jaar absoluut onderdeel van uit willen maken: wát je in beeld ook vertelt, geloof in wat je zegt. Want als jij dat doet, doen anderen dat ook. 

Meer informatie over hoe LEF tegen dit onderwerp aankijkt? Klik dan op onderstaande link:
Employer branding

Neem contact met ons op

#WijVerbinden

Bel me terug

Hi there!

Heb je nog geen account?
Maak er dan direct één aan!

Schrijf je in

LEF Green gebruikt cookies om bepaalde voorkeuren te onthouden en vacatures af te stemmen op je interesses.
Close