Ook na corona: Duurzaamheid topprioriteit

De crisis als gevolg van corona doet de economie wankelen. De angst dat bezuinigingen duurzaamheid naar de achtergrond drukken, blijkt echter ongegrond. Dit blijkt uit een nieuw Brits onderzoek van Smurfit Kappa.

Het onderzoek toont aan dat duurzaamheid door bewust consumentisme voor bedrijven topprioriteit blijft. Het onderzoek werd uitgevoerd onder 200 topmanagers en 1500 consumenten in het Verenigd Koninkrijk. In het onderzoek werd de balans tussen duurzaamheid en winstgevendheid onderzocht. Dit door Smurfit Kappa geïnitieerde onderzoek kijkt naar de opvattingen van het bedrijfsleven en consumenten over duurzaamheid en hoe zij zich aanpassen om een duurzamere toekomst te creëren.

De belangrijkste conclusies uit het onderzoek:
61% van de consumenten verwacht dat de merken waarvan zij kopen een duidelijke duurzaamheidsaanpak hebben
Klantbeleving / -tevredenheid is de belangrijkste maatstaf die bedrijven (58%) gebruiken om return on investment van duurzaamheidsactiviteiten te meten. Twee derde van Britse bedrijven heeft moeite om de impact van hun duurzaamheidsstrategie te meten.

Duurzaamheid blijft een topprioriteit voor bedrijven in het post corona tijdperk!

Download hier het rapport.

Afbeelding kan het volgende bevatten: plant

Neem contact met ons op

#WijVerbinden

Bel me terug

Hi there!

Heb je nog geen account?
Maak er dan direct één aan!

Schrijf je in

LEF Green gebruikt cookies om bepaalde voorkeuren te onthouden en vacatures af te stemmen op je interesses.